S E M U A O N L I N E J E !
♕SuperMe♕




Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to super awesome blog. :D


Opss, bij?!

Get your ass out of here if you're wanna give some sh*t here. :)


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


JIWA BEKU

JIWA BEKU

Buruk aku kau jaja.
Cantik aku kau hina.
Tak faham?
Mungkin aku patut diamkan diri.
Kau tidak rugi.
Apa lagi si jelek ini.
Tapi hati aku parah dibiar mati.

Aku lemah aku punah.
Aku bangkit tapi sakit.
Sudahlah lidah ini kelu berbicara.
Difikirkan jari bias berkata.
Tapi kau pula pekak telinga.
Bosan katanya.
Faham?
Sakit ini tidak berjangkit.
Separah mana menderita.
Belum pernah orang mati.
Ubatnya? 
Cekal diri. Mengadu pada
Yang Satu.



BAHAGIA ? DERITA !
Kau kata,
Kebahagiaan dia,
Kebahagian kau.

Tapi,
Dia bahagia,
Kau derita semacam,
Apa cerita?















HATI (I)

Hati.
Benda yang tidak pernah bekerja.
Tapi penat sentiasa.

Penat ditipu,
Penat cemburu,
Penat menunggu.
Lama-lama,
Jiwa pun mati.














KUAT

Aku beralah.
Bukan erti kalah.
Tapi nak tunjuk.
Aku kuat lagi.
Melangkah.
Tanpa kau di sisi.

















LUKA DUKA

Dikitai.
Diluka.
Kau fikir hati aku ini buat dari apa?
Bukan kalis peluru.
Sekali kau luka.
Selamanya duka.

















HATI (II)

Wahai hati,
La Tahzan.

Yang benar,
Jiwamu.


















SALAH SIAPA?

Yang perempuan,
Gembira badan dijaja.

Yang lelaki,
Petah manis bicara.

Salah siapa?










HATI (III)

Kau fikir aku pekak?
Kau fikir aku buta?
Cuma aku bisu.
Bisu berkata.
Menjaga hati lara.
Biarkan jiwa sendiri derita.







KAWAN?

Kawan?
Macam tak perlu.
Ada, tiada
SAMA !
Bukan mengubat.
Masalah melarat.















JAUH

Tersentak.
Dari ruang minda.
Kenapa orang
Yang aku sayang
Menjauh?
Aku lupa.
Aku sendiri menjauh.
Pada Yang Dekat.
Tuhan Yang Satu.












AMNESIA

Aku cuba.
Lupakan semua.
Terkadang.
Ingin sungguh.
Amnesia.
Buang semua yang berlegar
Di ruang jiwa lara.














SAHABAT

Sahabat.
Kita lupa yang lama.
Aku makin kuat.
Tak nak masalah melarat.
Kita kan sahabat.
Tawa, tangis, suka, duka
Bersama.
Bukan bergaduh
Bertegang urat.
Mencari jaguan.
Siapa lebih hebat.
Aku sayang kau sahabat.
Sampai kiamat.










RINDU

Ketawa dengan kau.
Ubat luka palau.
Difikirkan sasau.
Rupanya aku ngigau.
Sebenarnya,
Aku rindu sama kau.













TERBANG TINGGI

MH 370
Puas kami cari.
Kau sepi menyembunyi.
Dengarlah rintihan kami.
Kami sedia membuka hati.

MH 370
Di mana pun kau semadi.
Teruslah terbang tinggi.
Kami sudah menanti
Giliran kau pula 
Tunggu kami
Di Sana nanti.
Di alam kekal abadi.







SENTAP

Mataku kau tatap.
Bisu tidak bercakap.
Aku harap diriku kau dakap.
Hati ku ini kau sentap.
Tangis luka aku ratap.
Wahai hati bersabarlah.















SEMPURNA?

Fikir kau raja?
Ingin manusia puja.
Sempurna paras
Hati busuk.
Buat apa?
Sempurna minda 
Budak tingkahnya.
Untuk apa?
Sempurna?
Tiada makna.